از سیر تا پیاز پشتیبانی آنلاین در وردپرس و جوملا با Crisp

از سیر تا پیاز پشتیبانی آنلاین در وردپرس و جوملا با Crisp

امتیاز شما به این پست
(64)
چاپ  

امروزه پشتیبانی و مشاوره در سایت ها به قدری حساس است که حتی میتواند آینده وبسایت شما را تعیین کند.ابزارهای زیادی وجود دارند تا شما بتوانید یک سیستم پشتیبانی آنلاین را برای مشتریان خود راه اندازی کنید اما اکثرا یا تجاری هستند و یا پلن رایگان آنها مدت زمان محدودی دارد.در این پست میخواهم سیستم پشتیبانی Crisp را معرفی کنم که به جرات میتوان گفت در حال حاضر بهترین سیستم پشتیبانی است که اکثر وبسایت های فارسی نیز ازآن استفاده میکنند.کریسپ دارای دو پلن تجاری و رایگان است که در پلن رایگان آن امکانات در حدی است که شما را از خرید پلن تجاری منصرف میکند.البته ناگفته نماند که پلن تجاری آن امکانات بیشتری دارد ولی قابل چشم پوشی است.مثلا در نسخه رایگان سرویس zopim شما فقط توانایی چت همزمان با یک کاربر را داشتید که در سیستم کریسپ این محدودیت وجود ندارد.

نکته : سیستم پشتیبانی آنلاین Crisp برای هر مدیریت محتوا و سایتی قابل استفاده است.

ثبت نام در سایت پشتیبانی آنلاین کریسپ

برای ثبت نام کافی است از اینجا وارد سایت کریسپ شوید و بروی گزینه Get your Crisp livechat یا Use Crisp for free کلیک کنید تا فرم ثبت نام برای شما به نمایش در آید.در این فرم شما باید آدرس ایمیل،رمز عبور و نام و نام خانودگی خود را وارد کنید.سپس در مراحل بعدی آدرس سایت و.. را وارد میکنید.

داشبورد پشتیبانی آنلاین crisp

پس از اتمام مراحل ثبت نام وارد داشبورد کریسپ میشوید که چنین ظاهری را دارد.

بخش داشبورد کریسپ در مجموع به 6 بخش تقسیم میشود:

1-Inbox

2-Visitor

3-users

4-Analytics

5-plugins

6-Setting

1-Inbox: در بخش اینباکس شما میتوانید پیام هایی که برای شما ارسال میشود را مشاهده و یا به آنها پاسخ دهید.

2-Visitor:در بخش ویزیتور تعداد افراد آنلاین در سایت شما را به همراه عدد و با جزییات کامل نشان میدهد.

3-users: در بخش یوزرز کاربرانی که با شما در گذشته چت کرده اند و شما پاسخ داده اید را میتوانید مشاهده و دسته بندی کنید.

4-Analytics: این بخش یک آنالیز از چت های بین شما و کاربران را میدهد که میتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید.( البته این قابلیت برای کاربران نسخه ی رایگان غیر فعال است)

5-plugins:در بخش پلاگین میتوانید افزونه هایی که تیم کریسپ برای این سیستم آماده کرده اند را نصب و قابلیت های بیشتری به پنل خود بیفزایید.برای مثال میتوانید ربات تلگرامی خود را به داشبورد کریسپ متصل کنید و کلی امکانات دیگر...

6-Setting:در بخش ستینگ هم شما میتوانید تنظیمات عمومی مربوط به باکس چت ، افزودن زبان مثل فارسی ، قرار گیری آیکون چت در راست یا چپ ، تعریف پیام های پیش فرض ، تغییر رنگ آیکون چت و.. را تعیین کنید.

تنظیمات کریسپ

خب ، حالا برای اعمال برخی تغییرات که لازمه هر چت باکسی هست وارد بخش ستینگ شوید و سپس وارد قسمت Website Settings شوید.در اینجا لیست سایت هایی که ثبت کرده اید نمایش داده میشود.

تنظیمات داشبورد کریسپ

روبروی هر وبسایت گزینه هایی به نام Integrations و Settings دارد که با کلیک بروی Integrations پنجره ای باز میشود که پلاگین های آماده کریسپ برای نصب بروی مدیریت محتواها نمایش داده میشود.اگر نام مدیریت محتوا شما در لیست نبود جای نگرانی نیست چرا که میتوانید بروی گزینه Html کلیک کنید و کدی که در مرحله بعدی به شما میدهد را قبل از تگ Head قالب خود وارد کنید.

مثال :

برای مثال کد اسکریپتی - Html که کریسپ به ما میدهد این باشد :

<script type="text/javascript">window.$crisp=[];window.CRISP_WEBSITE_ID="cd4477b8-be83-40b3-ba2a-82jdga4077be";(function(){d=document;s=d.createElement("script");s.src="https://client.crisp.chat/l.js";s.async=1;d.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(s);})();</script> 

باید آن را بدین صورت قبل از اتمام تگ Head قرار دهیم :

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="<?php echo $this->language; ?>" lang="<?php echo $this->language; ?>" dir="<?php echo $this->direction; ?>">
<head>
......
......
......
code
......
......
......

<script type="text/javascript">window.$crisp=[];window.CRISP_WEBSITE_ID="cd4477b8-be83-40b3-ba2a-82jdga4077be";(function(){d=document;s=d.createElement("script");s.src="https://client.crisp.chat/l.js";s.async=1;d.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(s);})();</script> 

</head>
<body class="<?php echo $this->i30ms->bodyClass( $body_classes ); ?>">
......
......
......
code
......
......
......
</body>
</html>

تنظیمات وبسایت کریسپ

بعد از فعال سازی چت باکس در سایت خود ، نوبت به شخصی سازی چت باکس میرسد. برای اینکار وارد قسمت Setting شوید.من در این قسمت فقط چند بخش اساسی را توضیح خواهم داد چرا که با کار کردن با قسمت های مختلف سایت ، به راحتی قلق آن دست شما می آید.

Website information : در این قسمت شما میتوانید آدرس سایت ، نام سایت و لوگو سایت خود را قرار دهید.

Setup instructions : در این بخش میتوانید کد یا پلاگین مرتبط با مدیریت محتوا خود را دریافت کنید و در سایت خود قرار دهید.

افزودن اپراتور در کریسپ

Operators in the team : در این بخش میتوانید افرادی را به عنوان اپراتور برای پاسخ گویی انتخاب کنید.برای انجام این کار کافی است روی گزینه Add Operator کلیک کنید و در پنجره باز شده اگر میخواهید که فرد مورد نظر فقط به کاربران پاسخ دهد در قسمت Operator role گزینه member را انتخاب کنید در غیر اینصورت میتوانید گزینه owner را انتخاب کنید که به تمامیی تنظیمات پنل دسترسی خواهد داشت.

فارسی سازی سیستپ پشتیبانی انلاین کریسپ

Chatbox & Emails settings : در این قسمت شما میتوانید شخصی سازی های مربوط به آیکون چت باکس را انجام دهید.من در این بخش فقط یک بخش اساسی رو توضیح میدهم که قسمت فارسی سازی است. با کلیک بروی قسمت Chatbox Appearance که زیر مجموعه همین بخش است شما میتوانید زبان چت باکس ، رنگ چت باکس ، پیام پیش فرض خوش آمدد گویی ، تصویر زمینه چت باکس و.. را تغییر دهید.

Contact information : در این بخش هم شما میتوانید آدرس ایمیل و شماره تماس خود را درج کنید.

نگاهی سریع به برخی ترفند های پشتیبانی آنلاین کریسپ

آواتار پشتیبان

Setting/Account

توسط این قابلیت شما خواهید توانست یک تصویری برای اپراتور خود قرار دهید ، همچنین نام ، نام خانوادگی ، شماره تلفن و زبان پشتیبان را می توانید از این قسمت تعیین کنید و همچنین تایید دو مرحله ای برای ورود به اکانت را فعال کنید.

پیام ها و ناتفیکیشن های مربوط به اطلاع رسانی

Setting/Notifications

سایر تنظیمات این بخش  عبارت است از :

اطلاع رسانی در زمان آنلاین بودن

Notify me messages when I am online

با فعال سازی این گزینه این امکان را به شما می دهد که در زمانی که آنلاین هستید و پیامی برای شما ارسال میشود ، شما را با ارسال ناتیفیکشین با خبر کند.

اطلاع رسانی در زمان آفلاین بودن

Notify me messages when I am offline

این گزینه این امکان را به شما می دهد که در زمانی که آفلاین هستید و در سایت حضور ندارید پیام ها را به ایمیلتان بفرستد و شمارا را با خبر کند.

ارسال پیام های خوانده نشده به ایمیل اپراتور

Email me unread messages

پیام هایی که نخوانده اید را برایتان ایمیل می کند

ارسال تمامی گفتگو به ایمیل اپراتور 

Email me transcripts of conversations

کل گفتگو را برایتان ایمیل می کند تا در آرشیو ایمیل هایتان داشته باشید.

اطلاع و ارسال امتیاز کاربر به گفتگو به ایمیل اپراتور

Email me user ratings

امتیاز کاربران را بعد از گفتگو برای شما ایمیل می کند. البته این گزینه زمانی کارآمد خواهد بود که کاربر به گفتگو امتیاز دهید ، در غیر این صورت چیزی ایمیل نمی شود.

ارسال به ایمیل برای پرداخت فاکتور

Email me paid invoices

برای کاربران تجاری و جهت اطلاع از پرداخت فاکتور هاست.

اطلاع از حضور کاربر در سایت با ارسال پوش ناتیفیکیشن

Let me know when a visitor is browsing my website

با فعال سازی این گزینه زمانی که هر کاربری وارد سایت شما باید و پنل کریسپ در مرورگر شما باز نباشد ، مرورگر با ارسال پوش ناتیفیکیشن شما را با خبر می کند.

اجرای صدا در حین ارسال و دریافت پیام

Play notification sounds

فعال سازی صدای پس زمینه برای ارسال پیام ها

نمایش لوگو سایت

Setting/Website Setting/Settings/Website information

 در این قسمت می توانید دامنه سایت ، نام و لوگوی وبسایت خود را قرار دهید.

افزودن اپراتور بیشتر برای پشتیبانی از کاربران در پنل

Setting/Website Setting/Settings/Operators in the team

توسط این بخش می توانید اپراتور های بیشتری برای پشتیبانی اضافه کنید. برای افزودن کافیست بروی دکمه Add Operator کلیک کرده و در پنجره باز شده سطح دسترسی کاربر و ایمیل فرد را وارد کنید.سطح دسترسی Owner به عنوان صاحب و سطح دسترسی Member به عنوان عضو عادی جهت پشتیبانی تلقی می شوند.

نکته : اگر فرد از قبل در سایت کریسپ ثبت نام کرده است فقط کافیست بروی لینکی که برای وی ارسال می شود کلیک و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود وارد کریسپ شود .

پیام خوش آمد گویی برای پشتیبانی با کاربران و عنوان صفحه چت

Setting/Website Setting/Settings/Chatbox & Emails settings/Chatbox Appearance

از طریق انتخاب گزینه های قسمت Welcome message میتوانید پیام هایی که کاربر برای اولین بار وارد صفحه سایت می شود را تعیین کنید. با انتخاب گزینه های انگلیسی ، معادل فارسی آن در سایت نمایش داده میشود.

همچنین با انتخاب گزینه های قسمت Text theme میتوانید عنوان صفحه چت گفتگو را تعیین کنید.

شخصی سازی ابزارک گفتگو

Setting/Website Setting/Settings/Chatbox & Emails settings

سایر تنظیمات این بخش عبارت است از :

نمایش آخرین اپراتور بروی آیکون ابزارک گفتگو

Show last active operator face in chatbox button when no chat is ongoing

با فعال سازی این گزینه ، تصویر آواتار آخرین اپراتوری که با کاربران گفتگو کرده هست نمایش داده می شود.

نمایش آواتار اپراتور حین گفتگو بروی دکمه ابزارک گفتگو

Show operator face in chatbox button when a chat is ongoing

نمایش آواتار اپراتوز زمانی که کاربر در حال گفتگو است.

نمایش متن آخرین فعالیت اپراتور در بالای چت باکس

Show activity metrics in the chatbox

برای مثال وقتی کاربر بروی چت باکس کلیک می کند ، پیامی در بالای چت باکس  مانند ( آخرین فعالیت 20 دقیقه پیش ) نمایش داده می شود.

عدم نمایش متن خوانده شده در زیر پیام

Operator privacy mode

در حالت عادی وقتی پیامی ارسال می کند و اپراتور پیام را می خواند زیر پیام ، متنی تحت عنوان خوانده شد درج می شود ، که با فعال سازی این گزینه این متن دیگر نمایش داده نخواهد شد.

نمایش متن در حال تایپ کاربران به اپراتور قبل از ارسال

Operators can see what visitors write in real-time 

این گزینه به تایپ جادویی معروف است.

با فعال سازی این گزینه شما می توانید وقتی کاربر در سایت در حال تایپ است ، پیام او را قبل از ارسال و در حال تایپ مطالعه کنید و گپ و گفت های او را قبل و بعد از ارسال تحلیل کنید.

نمایش تولتیپ 

Show the availability tooltip when chatbox is closed

با فعال سازی این گزینه وقتی شما باکس گفتگو را ببندید تولتیپی تحت عنوان آماده برای گفتگو نمایش داده خواهد شد.

عدم نمایش ابزارگ گفتگو در صورت عدم وجود اپراتور آنلاین 

Hide the chatbox if all operators are away

با فعال سازی این گزینه زمانی که هیچ اپراتوری برای گفتگو آنلاین نباشند ، باکس گفتگو یا ابزارک مخفی خواهد شد.

عدم نمایش ابزارک گفتگو در موبایل

Hide the chatbox on mobile devices

با فعال سازی این گزینه ابزارک گفتگو در تلفن های همراه و تبلت نمایش داده نخواهد شد.

نمایش باکس ایمیل 

Ask visitors for their email address

با فعال سازی این گزینه ، در شروع گفتگو و حین آن باکسی نمایش داده می شود که از کاربر آدرس ایمیل او را می خواهد. (اختیاری )

نمایش باکس تلفن 

Ask visitors for their phone number

با فعال سازی این گزینه ، در شروع گفتگو و حین آن باکسی نمایش داده می شود که از کاربر شماره تلفن او را می خواهد. (اختیاری)

مجبور سازی کاربر به وارد کردن ایمیل و تلفن در باکس

Force visitors to identify themselves

با فعال سازی این گزینه کاربر مجبور خواهد شد برای شروع گفتگو آدرس ایمیل و یا تلفن خود را حتما وارد کنید.

اجازه ارسال فایل به کاربر

Allow files to be uploaded from the chatbox

با فعال سازی این گزینه کاربر اجازه ارسال فایل برای اپراتور پیدا خواهد کرد.

بازی کردن حین گفتگو

Suggest to play a wait game when operators are slow to reply

با فعال سازی این گزینه وقتی کاربر در سایت برای دریافت پاسخ از اپراتور زیادی معطل می شود ، به وی بازی ای را جهت گذاراندن وقت نشان می دهد.

لینک دانلود اپلیکیشن های موبایل کریسپ :

دانلود اپلیکیشن Crisp برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Crisp برای آی او اس

لینک دانلود نسخه های دسکتاپ کریسپ :

دانلود نرم افزار Crisp برای ویندوز

دانلود نرم افزار Crisp برای مک

لینک نسخه آنلاین کنترل پنل کریسپ :

نسخه وب Crisp

پیشنهاد میکنیم این پست ها را هم بخوانید

نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با متخصصان ما تماس بگیرید.
0933-8883035 5 دقیقه رایگان

مطالعه در 11 دقیقه

به همراه یک فنجان قهوه

دیدگاه کاربران

مکانی برای پرسش و پاسخ شما

دیدگاه های اخیر

دیدگاه (33)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من اگه بخوام ایکن کریسپ در صفحه سایتم رو از سمت راست که هست به سمت چپ ببرم باید چیکار کنم؟
خیلی نیاز دارم ممنون میشم زود پاسخ بدید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام محمد جان
کافیه به مسیر زیر بری و گزینه Reverse the position of the chatbox (show on the left) رو تیک بزنی
Setting/Website Setting/Settings/Chatbox & Emails settings/Chatbox Appearance

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام؛ چطور میتونم آیکون روی سایت رو یکم ببرم بالاتر

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام خدمت شما علی جان
آیکون رو تست نکردم که بالا پایین میشه کرد یا نه چون چنین تنظیماتی نداره از طرفی چون سی اس اس کریسپ از سایت خودش لود میشه میتونی از طریق کد سی اس اس یه تست بزنی شاید بتونه مشکلتو حل کنه
فقط کافیه به کلاس کریسپ این کد رو بدی
.class {
bottom: 100px!important;
}
بجای class کد کلاس کریسپ رو باید بزاری

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ممنون از معرفی این پلاگین عالی
فقط اینکه ظاهرا فقط یک هفته بصورت رایگان میشه از همه ی امکاناتش استفاده کرد
بعد از یک هفته شخصی سازی هایی که در اون قرار دادیم از بین میره؟!
راهی برای خرید نسخه پولیش در ایران نیست؟

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام خدمت شما رامین عزیز
کریسپ در دو نسخه رایگان و تجاری عرضه شده
شما از کریسپ میتونید رایگان برای همیشه استفاده کنید ، اما یه نکته ای هست اینکه در مرحله اول ثبت نام برای چند روز مثلا 14 روز نسخه تجاری برای شما فعال میشه که اکثر امکانات باز و فعال هست ، اما بعد از 14 روز به نسخه رایگان تنزل پیدا میکنه و بعد از اون کلا میتونید برای همیشه از نسخه رایگان استفاده کنید ، اما اگر نسخه رایگان نیاز شمارو رفع نمیکنه میبایست نسخه تجاری رو تهیه کنید که مبلع نسخه پرو 25 دلار ماهیانه و برای هر سایت هست یعنی با قیمت دلار امروز چیزی حدود ماهی 290 هزارتومان برای هر سایت هزینه میبره
پیشنهاد میکنم از نسخه رایگان براحتی استفاده کنید و اگرم بازم نیازهاتون ضروری هست میتونید از نسخه های بومی کشورمون که خیلی خوب دارند در این زمینه کار میکنند استفاده کنید
مثل : رایچت ، ریتین ، گفتینو و...

This comment was minimized by the moderator on the site

ممنون از مقاله فوق العاده کاربردی تون. یه سئوال دارم: محتوای متنی باکس چت رو از کجا میشه دستکاری و ادیت کرد؟

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام و احترام خدمت شما
خیلی خوشحالم که مورد رضایت شما واقع شده
برای انتخاب پیام خوش آمد گویی برای پشتیبانی با کاربران و عنوان صفحه چت به مسیر زیر برید
Setting/Website Setting/Settings/Chatbox & Emails settings/Chatbox Appearance
از طریق انتخاب گزینه های قسمت Welcome message میتوانید پیام هایی که کاربر برای اولین بار وارد صفحه سایت می شود را تعیین کنید. با انتخاب گزینه های انگلیسی ، معادل فارسی آن در سایت نمایش داده میشود.
همچنین با انتخاب گزینه های قسمت Text theme میتوانید عنوان صفحه چت گفتگو را تعیین کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

با تشکر و سپاس از شما و زمانی که برای معرفی این اسکریپت گذاشتید
یک سوال داشتم:اپلیکیشن ios رو نصب کردم ، تا زمانی که بازنباشه متوجه نمیشید کسی پیام داده
تمام نوتیفیکیشن ها روشنه ایراد کجاست؟
البته با بروزر هم صدا نداره وقتی چند تا تب بازه

This comment was minimized by the moderator on the site

در اپلیکیشن مشکل ناتفیکیشن وجود داشت که در نسخه های جدید رفع شده و فکر نکنم مشکلی وجود داشته باشه
در حال حاضر خودم که از نسخه اندروید و ios استفاده میکنم مشکلی در ناتفیکیشن وجود نداره البته در نسخه اندروید مشکل در این زمینه وجود داشت که در قسمت پرمیشن اپلیکیشن های گوشی گزینه allow notfication رو allow کردم و حل شد
در مرور گرم هم مشکل خاصی وجود نداره فقط بعد اعمال تنظیمات یکبار مرورگر رو باز و بسته کنید و چندتا چت برای تست بفرستید ، همینطور از قسمت نوار ادرس کریسپ ، بروی قفل کلیک کنید و ببنید اونجا حتما گزینه notfication بروی allow باشه
این موارد رو چک کنید ، تا جایی که اطلاع دارم با انجام موارد بالا مشکلتون حل میشه

This comment was minimized by the moderator on the site

توضیحاتتون روان بود و راحت تونستم ثبت نام و کدو قرار بدم

This comment was minimized by the moderator on the site

بهترین پست معرفی کریسپ بود که خوندمش
خسته نباشید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خسته نباشید من این افزونه را در سایتم نصب کردم اما کلا ایکونش در صفحه اصلی نمی اید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
اگر آیکونی از اسکریپت نمایش نمیده یعنی ممکنه شما قطعه کدی رو که مخصوص وبسایت شماست رو مکان مناسبی قرار نداید
اگر مشکل در جایگذاری کد و نمایش داشتید میتونید با پشتیبانی آنلاین سایت در ارتباط باشید تا بهتر راهنمایتون بکنند

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام وقت بخیر
جناب نیازی امکان داره فایل html صفحه عضویت و وورد سایت تو رو برام بفرستید
من هر کاری کردم نتونستم مثل مال شما درستش کنم
مثلا منوی اصلی حذف نمیشه
تشکر

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
متاسفانه این فرم ها با php ساخته شده و شخصی سازی اختصاصی سایت شده نمیشه پابلیک گذاشتتش
اما شما اگر هر جایی رو سوال داشتید میتونید بپرسید تا کمکتون کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام وقتتون بخیر
من این پلاگین رو نصب کردم توی سایت وردپرسیم. وقتی توی حالت مینیمازهست و اولین بار که میان به سایت یک پیغامی بالای دایره کریسپ میاد که من متنش رو توی تنظیمات کریسپ درست کردم ولی باز هم نمایش داده نمیشه میشه راهنمایی کنید چطور میتونم فعالش کنم؟

هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.
بارگذاری بیشتر ...

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما