جوملا و وردپرس با یکدیگر ادغام خواهند شد
جوملا و وردپرس با یکدیگر ادغام خواهند شد

جوملا و وردپرس با یکدیگر ادغام خواهند شد

وردپرس و جوملا هر دو یکی از پرطرفدارترین مدیریت محتواهای موجود در اینترنت هستند که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا بخصوص ایران نیز دارند.تیم توسعه دهنده جوملا در یک پستی عجیب که همگان را نیز شوکه کرده است اعلام داشت که بزودی دو مدیریت محتوا وردپرس و جوملا با یکدیگر ادغام خواهند شد و از این پس یک مدیریت محتوای واحدی را تشکیل خواهند داد.

در این پست اسمی از نام مدیریت محتوای جدید برده نشده است و مشخص هم نیست وردپرس با جوملا ادغام خواهد شد یا جوملا با ودپرس ادغام خواهد شد ، اما از آنجا که جامعه توسعه دهندگان وردپرس جامعه نسبتا بزرگتری در مقابل جوملا دارد ، ما این حدس را میزنیم که جوملا به وردپرس خواهد پیوست
همچنین به کاربران خود این نوید را داده است که به راحتی و حتی با یک کلیک میتوانند از جوملا 3 به این مدیریت محتوای جدید کوچ کنند.با این وجود فکر نکنیم دیگر خبری از جوملا 4 باشد و باید منتظر فاز جدیدی از توسعه این دو مدیریت محتوا باشیم.

در سیستم جدید تمامی پلاگین های وردپرس و جوملا پشتیبانی خواهد شد و در یک بروز رسانی پلکانی قابلیت پشتیبانی از تم ها و قالب های جوملا و وردپرس نیز اضافه خواهد شد. و در فاز نهایی که تقریبا دو سال به طول خواهد انجامید سیستم توسعه پلاگین و تم های این مدیریت محتوای جدید مستقل از جوملا و وردپرس خواهد شد.

ما هم امیدواریم بزودی نام این مدیریت محتوای جدید که هنوز هم مشخص نیست این قابلیت یک کوچ به سیستم جدید محسوب می شود یا ارتقا ، مشخص شود.

تیم جوملا بر اساس برنامه ریزی قبلی به توسعه مدیریت محتوای خود خواهد پرداخت و این خبر هم چیزی جز دروغ اول آوریل که در کشور ما به اسم دروغ 13 شناخته می شود نبود!

تیم جوملا با قدرت تمام بروی نسخه چهارم جوملا کار می‌کند و در حال حاضر در هنگام نگارش این خبر هفت نسخه آلفا از این سری منتشر شده است. جزئیات مربوط به تاریخ عرضه نسخه های الفا و استیبل سری چهارم جوملا را میتوانید در وبسایت رسمی جوملا مشاهده کنید.

نوشته شده با عشق

محمدحسین نیازی اولش طراحی گرافیکی و رابط کاربری می کرده بعد ها کارشناسی نرم افزارشو گرفته و به کد زنی علاقه مند میشه ، تا اینکه تیم طراحی استودیو لاوان رو راه میندازه و بعدش میره سر وقت آی سی ام اس و الان اون اینجاست تا با تجربه بیش از 12 ساله خودش ، فوت‌وفن‌های خودش رو در اختیار شما قرار بده تا اون‌ها رو در جریان کاری‌تون بگنجونین و مهارت‌هاتون رو ارتقاء بدین.

محمدحسین نیازی

پست های مرتبط

8 دیدگاه تاکنون ارسال شده
  • جوم جوم
    مهمان
    خبر دروغ هست. دوستان لطفا متن را تا انتها بخونند. آخر متن نوشته که این یک خبر دروغ هست.
    • مهرانه
      مهمان
      در پاسخ به جوم جوم. گفته :
      دروغ سیزده بود
  • مهران
    مهمان
    رفتم توی کلی گروه خبرشو گذاشتم الان اومدم دیدم نوشتید دروغ سیزده هست یعنی خندم مردم ..فکر نمیکردم همچین حرکتی بزنید جالب بود خسته نباشید
  • Sina khan
    مهمان
    یعنی خاک بر سر این جوملا اینهمه سال ازش استفاده میکنیم و منتظر جوملا ۴ هستیم ، حالا اومده میگه میخوام با وردپرس یکی بشم حیفه واقعا هم حیف شده
  • Pourya
    مهمان
    دروغ 13 ?
    • مریم حیدری
      مهمان
      در پاسخ به Pourya. گفته :
      الان بکمی با دقت خوندم فکر کنم دروغ ۱۳ باشه احتمالا :) فکرنکنم همچین چیزی واقعی باشه یعنی اینهمه توسعه رو ول میکنه میره به وردپرس میچسبه :|
  • Sepide tehrani
    مهمان
    همچین انتظاریم ازش میرفت واقعا که
  • امیررضا
    مهمان
    خبرش صحت داره واقعا ؟ همچین اتفاقی قراره بیفته ؟ پس تکلیف سایت های فعلیمون چی میشه ؟
ارسال نظر
در پاسخ به Some User

آی سی ام اس

آی سی ام اس یک تیم وابسته به استودیو لاوان است که در منطقه شمال کشور و سواحل دریای خزر متولد شده است. ما عاشق دنیای وب هستیم و با این هدف بوجود آمده ایم که محلی برای گسترش و توسه افزونه های معتبر بومی برای فارسی زبانان سراسر دنیا باشیم .
آی سی ام اس