آی سی ام اس : آموزش ایجاد سایه های بلند فلت و متریال در فتوشاپ

آموزش ایجاد سایه های بلند فلت و متریال در فتوشاپ

با سلام خدمت شما کاربران خوب وبلاگ آی سی ام اس؛ پس از یک وقفه ی طولانی بالاخره موفق شدم با یک آموزش جدید و کاربردی در خدمتتون باشم.در این مطلب قصد دارم روش هایی رو معرفی کنم که با اون ها به راحتی میتونید سایه های فلت و متریال (در کل سایه های بلند) رو  به راحتی آب خوردن طراحی کنید.

لازم به ذکر هست من تمام فایل های مورد نیاز در این آموزش رو در قسمت پیوست نوشته قرار دادم و میتونید در انتهای همین پست دانلودشون کنید.در این آموزش قرار هست من برای متن (آی سی ام اس ) توسط این دو روش سایه بلند ایجاد کنم اما این روش ها برای استفاد متن و یا تصویر هیچ تفاوتی ندارند.برای اینکه دقیق تر متوجه این آموزش بشید من تمام مراحل رو با تصویر براتون قرار میدم.

۱- استفاده از اکشن (Action) در فتوشاپ

یکی از ابزار هایی که در فتوشاپ کاربرد زیادی دارد اکشن ها (Actions) هستند که من در این روش میخواهم آموزش نصب و استفاده از اکشن برای ایجاد سایه های بلند رو توضیح بدم.

برای تصب یک اکشن در فتوشاپ که با فرمت ATN است فقط کافیه روش دوبار کلیک کنید.به همین سادگی اکشن نصب میشه و فتوشاپ بعد اینکه باز شد به قسمت اکشن هاتون اضافه میشود.خوب حالا میرسه به استفاده از اکشن که میتونید از قسمت سمت راست که در فتوشاپ قرار داره اکشنی که نصب کردید رو انتخاب کنید اما اگر مکان اکشن رو پیدا نکردید از منوی بالا یا تولبار فتوشاپ گزینه Window رو بزنید و سپس گزینه Action رو بزنید اما اگر باز هم دنبال راه راحتری برای اوردن لیست اکشن ها هستید میتونید کلید های Alt + F9 را بزنید.

آی سی ام اس : آموزش استفاده از اکشن (Action) در فتوشاپ برای ایجاد سایه های بلند فلت و متریال

فقط این نکته رو بگم که هر اکشن در یک فولدر هست و در هر فولدر هم میتونه چند اکشن وجود داشه باشه.پس از باز کردن فولدر میتونید اکشن مورد نظرتون رو انتخاب کنید.برای اعمال باید دکمه Play که پایین پنجره اکشن هست رو بزنید و مطالبق با حجم و افکت اکشن باید صبر کنید تا اعمال انجام بشه.

این از روش اول که فک میکنم خیلی ساده بوده و سعی کردم شیوا و روان بگم تا راحت بتونید انجامش بدید.اما حالا میریم سراغ روش دوم که در ادامه توضیح خواهم داد. 

۲- استفاده از اسمارت ابجکت (Smart Objects) و Psd در فتوشاپ

اکثر روش هایی که در اینترنت برای تولید و ایجاد سایه های بلند هست استفاده از پلاگین یا اکشن هست اما توصیه من برای کابرای آماتور و کسایی که توانایی های لازم رو ندارند استفاده از همین روش جدید هست که به نظر خودم سایه های بلند قشنگتری تولید میکنه و خیلی راحت تر از استفاده پلاگین یا اکشن هست.

بعد از دانلود فایل های که در قسمت پیوست قرار دادم کافیه فایلی که با فرمت Psd هست رو باز کنید.در صفحه ای که در فتوشاپ باز شده از قسمت لایه ها بروی اسمارت ابجکت مورد نظرتون دوبار کلیک کنید تا صفحه ای جدید در تب های فتوشاپ باز بشه.

آی سی ام اس : آموزش استفاده از اسمارت ابجکت (Smart Objects) و یا Psd در فتوشاپ برای ایجاد سایه های بلند فلت و متریال

در این صفحه ی جدید متن پیش فرضی که داخلش هست رو پاک کنید و یا با کلیک کردن روی علامت چشم در همون بخش لایه ها مخفیش کنید.بعد از انجام اینکارها کافیه طرح دلخواه یا نوشته مورد نظرتون رو Paste کنید و بعدش کلید های Ctrl + S و بزنید و کمی منتظر باشید تا ذخیره بشه.

آی سی ام اس : آموزش استفاده از اسمارت ابجکت (Smart Objects) و یا Psd در فتوشاپ برای ایجاد سایه های بلند فلت و متریال

↵ یه نکته رو بگم که اگر شما احیانا به این مشکل خوردید که وقتی روی اسمارت ابجکت دوبار کلیک میکنید و وقتی میخواهید متنی فارسی تایپ کنید اگر حروف جدا جدا شدند میتونید در فتوشاپ یک لایه جدید باز کنید و متنتون رو توش بنویسید و لایشو کپی کنید و در اون پنجره مربوط به اسمارت ابجکت که قراره بوده طرح یا نوشته رو Paste کنید ، همونجا قرارش بدید.

حالا برگردید به همون فایل Psd ای که بازش کردید .ینی تب قبل یا پنجره قبلی که در فتوشاپ هست.در این پنجره شما مشاهده میکنید که سایه بلند شما به خوبی تولید شده و حالا میتونید این فایل سایه و فایل اصلی خودتون رو کپی کنید و در هر جایی که میخواهید ازش استفاده کنید.

آی سی ام اس : آموزش استفاده از اسمارت ابجکت (Smart Objects) و یا Psd در فتوشاپ برای ایجاد سایه های بلند فلت و متریال

 ↵ نکته آخری که لازم هست بگم این هست که این روش ها بروی هر نسخه از فتوشاپ به خوبی جواب میده و محدودیتی در استفاده از نسخه های فتوشاپ ندارید.

نوشته شده با عشق

محمدحسین نیازی اولش طراحی گرافیکی و رابط کاربری می کرده بعد ها کارشناسی نرم افزارشو گرفته و به کد زنی علاقه مند میشه ، تا اینکه تیم طراحی استودیو لاوان رو راه میندازه و بعدش میره سر وقت آی سی ام اس و الان اون اینجاست تا با تجربه بیش از 12 ساله خودش ، فوت‌وفن‌های خودش رو در اختیار شما قرار بده تا اون‌ها رو در جریان کاری‌تون بگنجونین و مهارت‌هاتون رو ارتقاء بدین.

محمدحسین نیازی

پست های مرتبط

16 دیدگاه تاکنون ارسال شده
  • رضا سمیری
    مهمان
    سپاس گذارم
  • محسن زمینی
    مهمان
    دمتون گرم
  • امیرمحمد
    مهمان
    لطفا افزونه ایزی سوشیال رو هم آپدیت کنید :p
  • حسام
    مهمان
    لطفا افزونه های مجانی و تجاری کاربردی هم معرفی کنید
  • رضا سلطانی
    مهمان
    جناب نیازی یه ایمیلی براتون ارسال شده اگر چک کنید ممنونتون میشم
  • نجمه
    مهمان
    مطلب کاربردی ای بود برام ببخشید من یه ایمیلی در رابطه با asp براتون فرستادم اگر ببیندش ممنون میشم تشکر از سایت خوبتون و راهنمایی های جامعتون
  • محمدامین
    مهمان
    اموزشتون خیلی به دردم خورد لطفا سایت های کاربردی هم معرفی کنید
  • نرجس
    مهمان
    تشکر از آموزشتون بارها این عکسا رو میدیدم اما دنبالش هیچ وقت نرفتم
  • حمید سبزستاتی
    مهمان
    توضیحات خیلی روون بود محمد جان بنظر من هم روش دوم سایه هاش کاربردی تره روش اول هم خاصه برای خودش به قول خودت مهندس خعلی ممنونم
  • جواد علی مرادی
    مهمان
    اقا محمد یه دونه باشی
  • زینب
    مهمان
    از آموزش خوبتون ممنونم
  • شیما پهلوان
    مهمان
    ممنون از آموزش خوبتون فقط یه سوال نوشته های فارسی ای که توی اون اسمارت ابجکت مینویسم جدا جدا میشه چکار کنم ؟ این رو هم بگم توی لایه های دیگم درست نشون میده و جدا جدا نیستش
    • سید یوسف
      مهمان
      در پاسخ به شیما پهلوان. گفته :
      البته با اجازه جناب نیازی من جوابتون رو میدم برای من هم همین مشکل بوده اما با روشی که خود جناب نیازی هم توی متن گفتن حل شده توی همون لایه ای که میگید حروف درسته لایه متن رو توی لایه اسمارت ابجکت کپی کنید ینی ببریدش اونجا و بعد کلید کنترل اس رو بزنید هیمن :):D
  • فاطیما
    مهمان
    سایه روش دوم کاربردی تره ;)
    • محمدحسین نیازی
      مدیر
      در پاسخ به فاطیما. گفته :
      این روش بدون پلاگین هست:) روش اول با اکشن و روش دوم هم با اسمارت ابجکت هست هیچ محدودیتی توی نسخه ها ندارید و به راحتی براتون جواب میده
  • فاطیما
    مهمان
    این روش روی هر فتوشاپی جواب میده ؟ اخه من پلاگین چندتا دانلود کردم روی فتوشاپ سی سی جواب نداد خودتون سایه عکسا رو با همین زدید ؟
ارسال نظر
در پاسخ به Some User

آی سی ام اس

آی سی ام اس یک تیم وابسته به استودیو لاوان است که در منطقه شمال کشور و سواحل دریای خزر متولد شده است. ما عاشق دنیای وب هستیم و با این هدف بوجود آمده ایم که محلی برای گسترش و توسه افزونه های معتبر بومی برای فارسی زبانان سراسر دنیا باشیم .
آی سی ام اس